Que el públic comprengui o no, l'artista no ha de cedir en res (Julio González)

viernes, noviembre 11, 2005

L'estranya atracció que produeix un diccionari

Avui la meva amiga Verònica m'ha regalat el "Diccionario del Estudiante de la Real Academia Española". Fa unes setmanes el Carles em regalava un exemplar que no feia servir de l'"Oxford Spanish Dictionary". És curiós, ben curiós, l’estranya atracció que pot produir un diccionari. No us passa a vosaltres? Pàgines i més pàgines amb milers d’entrades, amb termes, mots, paraules que fem servir dia a dia i d’altres que encara no coneixem i que frissen per entrar a les nostres vides (potser exagero, no?). A vegades m'agrada agafar aquests "totxos" sense un rumb concret, sense buscar la definició d'una paraula desconeguda o d'un altra que em produeix dubtes, simplement m'agrada navegar entre els rius de tinta i descobrir termes que evoquin paisatges, imatges, sensacions, pensaments... Sense voler posar-me filosòfic crec que una vida sense paraules seria com una història buida, una d’aquelles històries sense interès. O potser seria com un llibre en blanc on tot estaria encara per escriure, per crear nous codis en total llibertat. Bé, gràcies amics per aquests dos obsequis.

2 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Quina jeta!!!

Fa tres anys que li vaig deixar l'oxford perquè havia de fer no sé què i encara no me l'ha tornat. Fins i tot vaig haver de gastar-me 50 euros en una altra edició per poder seguir treballant.
I a més, s'intenta lligar la meva nòvia!!!

De tot en diuen amics!!!

3:18 p. m.

 
Blogger Jordi Ximeno said...

quina jeta? jo? ...el mateix opinen els polonesos quan vas entrar al seu país per pasar un cap de setmana en un balneari... ui, però si ets l'Adolf Hilter.... uiii perdona... ja et faré arribar l'Oxford. Per cert, com està la familia? bé?

3:42 p. m.

 

Publicar un comentario

<< Home

 
Free Site Counters
Free Site Counters