Que el públic comprengui o no, l'artista no ha de cedir en res (Julio González)

lunes, noviembre 21, 2005

2273 caràcters o la nova teoria de l'evolució humana

Dissabte, veient el Madrid-Barça vaig rebre una classe magistral sobre l’origen de l’home. A més d’una gran satisfacció pel resultat final. La ponent, una merengue d’uns 60 anys, afirmava que els negres venen del mono però els blancs no. Però què ens portà fins a aquesta declaració? L’afirmació començava a prendre cos després del gol d’Eto’o: “Que cara de mono que tiene el negro” asserevà ella. La meva resposta va ser el silenci, en part per respecte a una senyora gran que d’una forma o un altre ha acabat lligada familiarment a mi. Però en pocs minuts l’afirmació es repetí amb Ronaldinho, Roberto Carlos, Ronaldo o qualsevol altre jugador que no fos blanc de pell. I el més curiós de tot és que el seu fill, més jove que jo, li seguia el joc. Bé, en la seva defensa s’ha de dir que com a mínim no era una afirmació partidista i només en contra dels jugadors blaugrana. Aleshores, cada cop més molest i després d’una de les seves bombes incendiàries se’m va ocórrer dir: “Todos tenemos cara de mono. Usted, yo, Eto’o...”. La bomba ja estava camí d’Hiroshima. Dissimuladament i intentant no ferir la sensibilitat d’aquests il·lustrats, vaig exposar de forma planera que ja a la segona meitat del segle XIX un senyor anomenat Charles Darwin havia demostrat que l’home prové del mono, tant els homes blancs com els negres. Però.... no! Des del seu púlpit, les insignes veus van seguir defensant un discurs racista i xenòfob més propi d’altres èpoques i de cervells no desenvolupats. Per sort o desgràcia, suposo que per les meves poques ganes de seguir una conversa que no ens portaria enlloc, la cosa no va anar a més però em vaig quedar amb la curiositat de saber d’on, segons ells, provenia l’home blanc. Tot això, mentre el Barça golejava al Madrid, mentre una part d’Espanya celebrava els trenta anys de la mort de Franco i un altre encara enyorava el dictador.
PD: La nit seguí en companyia del Moi (el fanarqueòleg d’inq i membre en actiu de My bloody tuperware) veient l’increïble concert que 12twelve descarregaven sobre l’escenari de la sala Zero de Tarragona. Per cert, el seu nou treball, amb l’Steve Albini a la taula de so, estarà al mercat el proper mes de febrer i té tots els números per ser un dels millors àlbums del 2006. Recordeu les meves paraules!

 
Free Site Counters
Free Site Counters